Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15

Temat: Zakup drogiego auta sprowadzonego z Niemiec

  1. #1
    l2k2
    Gość

    Domyślnie Zakup drogiego auta sprowadzonego z Niemiec

    Witam.
    Szukam auta do użytku prywatnego i mogę przeznaczyć ok. 200 tys. zł, może być max 1 -2 letnie. Od razu napiszę, że nie mam też dużego doświadczenia w kupowaniu używanych i poza ASO, dlatego mam spore wątpliwości.
    Zainteresowało mnie auto od tego/ sprzedawcy.
    W KRSie firma istnieje od 11.10.2013 r. (na stronie piszą od 17 latach doświadczenia w sprzedaży). Z tego co rozmawiałem, auta są sprowadzane z Niemiec przez ich dostawcę jako pojazdy specjalne a następnie przed rejestracją w Polsce jest zmieniana klasyfikacja na osobowy. Każde ich auto zarejestrowane jest w Polsce, sprzedający jest właścicielem - auta stanowią majątek firmy. Przy sprzedaży wystawia pełną FV 23%.

    Czy jest szansa w takim wypadku na jakiś wałek z VATem, akcyzą? Poza sprawdzeniem legalności pochodzenia auta na komisariacie (wydają jakieś zaświadczenia o sprawdzeniu?), należało by coś jeszcze pod względem formalnym tu zrobić?

    Przed zakupem oczywiście wizyta na sprawdzenie w ASO.

  2. #2
    dremp
    Gość

    Domyślnie

    Nie wiem czy ten proceder dalej ma miejsce ale na drogich autach sciagali je jako pomoce drogowe.

    O czym bylo dosc glosno, pelna FVAT wyklucza przekret na VAT wiec tu mozesz byc spokojny

  3. #3
    Kris75
    Gość

    Domyślnie

    Faktura VAT wyklucza przekręt na VAT, ale nie wyklucza przekrętu na akcyzie, który tu niewątpliwie istnieje.
    Stąpasz po cienkim lodzie kolego.

  4. #4
    l2k2
    Gość

    Domyślnie

    Rozumiem, że może wjechać do kraju jako pojazd specjalny -> pomoc drogowa = bez akcyzy.
    Jeśli w karcie pojazdu przed zakupem pojazd jest zakwalifikowany jako osobowy, dalej jest szansa na wałek z akcyzą?
    Kiedy auto jest przekwalifikowane na osobowy? Zmiana przeznaczenia powinna być chyba widoczna w karcie pojazdu?