206 - na co warto zwrócić uwagę.

+ Odpowiedz na ten temat
Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11

Temat: 206 - na co warto zwrócić uwagę.

  1. #1
    Użytkownik dziurzyk jest na dobrej drodze
    Zarejestrowany
    Wed Oct 2010
    Skąd
    NOS/GA
    Postów
    58
    Podziękowania
    0
    Podziękowano 30 razy w 16 wiadomości
    Siła Reputacji
    5

    Domyślnie 206 - na co warto zwrócić uwagę.

    Nadwozie:
    Możliwość występowania korozji poniżej linii szyby na tylnej klapie(strona lewa) do rocznika 1999 - wada fabryczna podczas montażu szyby.
    Możliwość występowania korozji na rantach tylnych nadkoli - nadkola z tworzywa nie do końca ochraniają ranty.
    Możliwość powierzchownej korozji lewego kielicha pod maską.
    Błotniki przednie występują w dwóch wariantach:
    -wąskie(mniej przetłoczone) - w wersjach "cywilnych"
    -szerokie(bardziej przetłoczone - optycznie poszerzają przód) - w wersjach usportowionych GT/GTI/S16/RC
    To samo tyczy się zderzaków przednich, z tym że rozróżniamy je po kratce wąska w wersjach normalnych, szeroka w GT/GTI/S16/RC(GTI180 w Angli). Ponadto po liftingu w 2003 roku zamiast kratki z "listwami" powinien być "plaster miodu".
    Dodatkowo wersja GT(Grand Tourisme) ma bardziej wystające zderzaki - powód to wymóg homologacyjny dla aut w wersjach WRC. Druga rzecz w GT to nakładki na przednie nadkola.
    Reflektory przednie: ryfle w wersjach zwykłych do 2003 roku, gładkoszybowe w wersjach sportowych oraz we wszystkich po 2003.
    Lampy tylne: do 2003 roku dzielone "liniowo" później jako "okręgi".
    Bledna na tylnej klapie do 2003 roku z lwem na środku. Po lifcie jako prosta listwa i ponad nią duże logo z lwem.
    Wycieraczki: w wersji europejskiej powinny być osobno. W anglikach są połączone czymś w rodzaju dodatkowego ramienia schowanego pod owalną obudową. W obu wariantach umieszczone po lewej stronie podszybia.

    Silnik:
    na podstawie wersji 1.4 8V
    Typowe bolączki to puszczająca uszczelka pod głowicą - wycieki oleju na zewnątrz silnika oraz dostawanie się oleju do cieczy chłodzącej - majonez na korku zbiorniczka wyrównawczego. Możliwe jest też puszczanie oleju poprzez simmering na wałku rozrządu.

    Wnętrze:
    Deska rozdzielcza oraz boczki dwóch kolorach - czarne lub szare. W słabszych wersjach siedzenia zwykłe. W lepszych mocniej wyprofilowane. W RC kubełki z napisem RC lub GTI 180 w anglikach. Regulacja wysokości fotela powinna być tylko w fotelu kierowcy - dźwignia po prawej stronie od przodu fotela.
    Do połowy 2001 roku instalacja elektryczna bez multipleksu. Poźniej multipleks(zwany MUX).
    Obudowa poduszki pasażera razem z kratką nawiewową.

    Silnik 1.4 HDI dostępny od 2002 roku. Może się zdarzyć, że w 2003 roku auto będzie miało reflektory ryflowane.

    Przed zakupem należy sprawdzić stan belki tylnej. Nie należy bać się jej remontu ale wiedząc jak wygląda można targować cenę. Koła powinny stać równo tzn |--|. W przypadku gdy są tak /--|, |--\ lub /--\ czeka nas remont.

    Wahacze przednie są wyposażone w niewymienne sworznie zwrotnicze i w przypadku wybicia należy wymienić cały wahacz.

    Skrzynie biegów dość nieprecyzyjne - mogą występować trudności z włączaniem 1-go i wstecznego biegu.

    Liście i inne śmieci w okolicy zawiasów maski to "chleb powszedni" i zbierają się nawet w autach garażowanych.

    Należy dokładnie sprawdzić próg bagażnika. Po prawej stronie powinien być nabity numer VIN. Warto zweryfikować go z dokumentami. Tabliczka znamionowa po lewej stronie pasa tylnego wewnątrz bagażnika. Numer VIN można znaleźć również na podszybiu po lewej stronie - naklejka na desce rozdzielczej. Naklejka z kodem lakieru na lewym kielichu pod maską.


    Na chwilę obecną to tyle. Jak coś mi się przypomni to dopiszę.

  2. 4 użytkowników dziękuje dziurzyk za tą użyteczną informację:

    91rrKrK (18-01-12), PabloG (02-05-11), satanek (22-11-10), takietam (22-11-10)

  3. #2
    Starszy użytkownik money jest na dobrej drodze
    Zarejestrowany
    Sat Nov 2010
    Postów
    329
    Podziękowania
    32
    Podziękowano 46 razy w 36 wiadomości
    Siła Reputacji
    5

    Domyślnie

    Cytat Napisał dziurzyk Zobacz post
    ...
    Według mnie 206 a tym bardziej w tej wersji silnikowej ma najbardziej precyzyjną skrzynie ze wszystkich Peugeotów

    Od siebie dodam jeszcze,że wyrabiają się przełączniki kierunkowskazów tzn. Włączamy prawy kierunek skręcamy a po odbiciu kierownicą włącza się lewy. Naprawa 900 zł u mechaników naciągaczy. Samodzielna naprawa 0 zł potrzeba tylko trochę zdolności manualnych.
    Ostatnio edytowane przez mpDante ; 23-12-11 o 11:51

  4. Następujący użytkownik dziękuje money za tą użyteczną informację:

    takietam (22-11-10)

  5. #3
    Moderator takietam jest na dobrej drodze Avatar takietam
    Zarejestrowany
    Tue Oct 2010
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    3,557
    Podziękowania
    1,324
    Podziękowano 821 razy w 543 wiadomości
    Siła Reputacji
    8

    Domyślnie

    I tak się tworzą mity o autach drogich w naprawach

  6. #4
    Użytkownik dziurzyk jest na dobrej drodze
    Zarejestrowany
    Wed Oct 2010
    Skąd
    NOS/GA
    Postów
    58
    Podziękowania
    0
    Podziękowano 30 razy w 16 wiadomości
    Siła Reputacji
    5

    Domyślnie

    Przełącznik kierunkowskazów do bezmuxa(Valeo) kosztuje w granicach 160-170 złotych. Do muxa już wychodzi drożej bo ceny nowych przełączników zaczynają się koło 700 złotych przy czym jest to przełącznik zespolony razem ze zwijaczem taśmy AIRBAG i nie występuje oddzielnie jako przełącznik świateł i wycieraczek tylko jako całość. Problem z kierunkowskazami głównie doskwiera w autach z mux i przełącznikiem DAV. Z Delphi jest mniej problemów ale też się zdarzają.
    Co do skrzyni biegów to bardziej precyzyjna jest BE3V lub BE4J. W swojej 206 mam skrzynie MA i na zimno są problemy z jedynką i wstecznym. Po rozgrzaniu jest lepiej.
    Co się tyczy belki tylnej to nie taka straszna jak ją malują. Można zrobić ja we własnym zakresie ale trzeba mieć gdzie, czym i wiedzieć jak. W polecanym na forum 206 zakładzie regeneracja zaczyna się od 660 złotych. W innych nawet 1200.

  7. Następujący użytkownik dziękuje dziurzyk za tą użyteczną informację:

    Kris75 (23-11-10)

  8. #5
    Nowicjusz nadobrysen jest na dobrej drodze
    Zarejestrowany
    Mon Mar 2011
    Postów
    6
    Podziękowania
    4
    Podziękowano 0 razy w 0 wiadomości
    Siła Reputacji
    0

    Domyślnie

    Jeśli mogę, to dorzucę coś od siebie.
    Raczej unikać silników 1.1 benzyna, są po prostu trochę za małe do masy auta. Nie parkować w lesie, pod drzewami w okolicy krzaków, śmieci z "pod maski" wiadrami można wyciągać Lekkie podrdzewienia kielichów obu, nie tylko lewego, podobnie brzeg/rant klapy tylnej, ale dramatu nie ma. U mnie pojawiły się purchle/bańki w okolicy wlewu paliwa, wymiana przełącznika zespolonego (180 zł) Problem ze wstecznym, czasami trzeba 2 -3 razy próbować. Tylna belka niestety nie jest fajna, regeneracja ok 800-1000 zł ale też nie robi się tego co rok. Do silnika nie zaglądam (rocznik 1998) nic się złego tam nie dzieje.
    Generalnie auto fajne, sporo miejsca, nie psuje się częściej niż inne, fajny wygląd, po mimo wieku nadal przyciąga wzrok w przeciwieństwie do samochodów niemieckich
    Pozdrawiam
    nadobrysen.eu

  9. #6
    Bywalec angelo jest na dobrej drodze
    Zarejestrowany
    Tue Dec 2011
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    20
    Podziękowania
    0
    Podziękowano 0 razy w 0 wiadomości
    Siła Reputacji
    0

    Domyślnie

    Ja mam złe zdanie o 206. Kiedyś przez rok takim jeździłem i więcej się nie skuszę. Bardzo awaryjny aby było weselej dodam że to była nówka z salonu

  10. #7
    Nowicjusz boski71 jest na dobrej drodze
    Zarejestrowany
    Fri Jan 2012
    Postów
    2
    Podziękowania
    2
    Podziękowano 1 razy w 1 wiadomości
    Siła Reputacji
    0

    Domyślnie

    jeździłem 206-tką z 1999 r. 9 lat, więc znam jej bolączki dobrze. Zgadzam się ze wszystkimi powyższymi uwagami, ja dodatkowo dodam, że mój samochód był pełen małych wgniotek z uwagi na miękkie (cienkie?) blachy. Dziwię się, że nikt nie napisał o mało trwałych przednich łącznikach stabilizatora, które warto kupowac w ASO, bowiem zamienniki są mało trwałe. Na oryginalnych przejeżdzałem 60 tys.km, na zamiennikach 15-30 tys. km.
    W wersji 3-dzwiowej łatwo tez zepsuć mechanizm odchylania przedniego siedzenia w celu dostępu do tylnych siedzeń - naprawa może kosztowac kilkaset złotych !!!
    Są też problemy z cewkami zapłonowymi, wrażliwymi na wilgoć oraz silnikiem krokowym.
    W sumie puga 206 nie wspominam źle, choć stawiam go dużo niżej od grande punto, na który się przesiadłem.

  11. #8
    Nowicjusz adam-auto jest na dobrej drodze
    Zarejestrowany
    Tue Apr 2012
    Postów
    8
    Podziękowania
    0
    Podziękowano 0 razy w 0 wiadomości
    Siła Reputacji
    0

    Domyślnie

    Ja też swego czasu użytkowałem pewną 206-tkę w benzynce i szczerze powiem, iż był to bardzo wdzięczny samochód i nie był nazbyt awaryjny.

  12. #9
    Starszy użytkownik Andrebar jest na dobrej drodze Avatar Andrebar
    Zarejestrowany
    Thu Sep 2010
    Skąd
    Łódź - Heidelberg
    Postów
    3,287
    Podziękowania
    708
    Podziękowano 823 razy w 501 wiadomości
    Siła Reputacji
    8

    Domyślnie

    brawoooo !!! - adam-auto- ,,,,,,,,,,,a ja kiedyś jeździłem Syrenami i też były wdzięczne ...a raczej dźwięczne samochody!!

    Idziesz ..kolego idziesz ....dawaj dalej
    Człowiek mądrzeje z wiekiem....szkoda tylko że z wiekiem od trumny

  13. #10
    Użytkownik goralek jest na dobrej drodze Avatar goralek
    Zarejestrowany
    Sun Apr 2011
    Skąd
    WD
    Postów
    52
    Podziękowania
    13
    Podziękowano 0 razy w 0 wiadomości
    Siła Reputacji
    4

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrebar Zobacz post
    ......
    W Wigilję i taka uszczypliwość - kolega adam-auto chciał po prostu zaistnieć na forum.
    A co do syrenki to miło ją wspominam pomimo, że bagażnik miałem podzielony na dwie połowy - pół na części pół na bagaże.
    W trasie naprawa była możliwa nawet na poboczu
    Ostatnio edytowane przez takietam ; 29-12-12 o 14:28
    Nigdy nie walcz z idiotą, dlaczego - sprowadzi Cię do swojego pozionu i pokona doświadczeniem

  14. #11
    Moderator takietam jest na dobrej drodze Avatar takietam
    Zarejestrowany
    Tue Oct 2010
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    3,557
    Podziękowania
    1,324
    Podziękowano 821 razy w 543 wiadomości
    Siła Reputacji
    8

    Domyślnie

    Post z kwietnia kolego
    Jeżeli pamiętamy, że wszyscy jesteśmy pomyleni, to tajemnice znikają, a życie staje się zrozumiałe.

    Aby zobaczyć obrazy w stopce musisz mieć 10 lub więcej postów. Obecnie napisałeś 0 postów.

+ Odpowiedz na ten temat

Tagi dla tego tematu

Zakładka

Zakładka

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów




bez-wypadkowe.net-Google pagerank and Worth