Focus mk2 1.8 tdci 2005
+ Odpowiedz na ten temat
Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14

Temat: Focus mk2 1.8 tdci 2005

  1. #1
    Starszy użytkownik kamasoni jest na dobrej drodze Avatar kamasoni
    Zarejestrowany
    Wed Apr 2011
    Skąd
    Poznań
    Postów
    330
    Siła Reputacji
    7

    Domyślnie Focus mk2 1.8 tdci 2005

    kilka problemów natury technicznej pojawiło się w mojej foce. Pan google niestety nie jest jednoznaczny, więc postanawiam zadać pytania ekspertom:

    1.Przy temperaturze bliskiej zera stopni foka odpala z problemami - nierówne obroty kopcówa z rury wydechowej. Drugie odpalanie i jest już ok, latem też jest ok. Świece żarowe zostały wymienione (166 tyś km) - po tej wymianie samochód stanął mi na drodze i został odholowany do serwisy Bosch Car Service. Tam zostało coś z komputerem zrobione (mówili że styki nie kontaktowały) i samochód odpałał jak marzenie w niskich temperaturach. Po 2 miesiącach byłem w górach temperatura spadła do zera i od tego momentu tez sam problem - pierwsze odpalanie z problemami.
    Z tego co czytałem to może być problem z wtryskiwaczami. Macie jakieś doświadczenie z podobnym przypadkiem.

    2 To może być teraz trywialne - w końcu zmieniłem opony na letnie i z kół wydobywa się huk - największy przy prędkości około 70-80 km/h. Pojechałem do serwisu i koła zostały wyważone oraz sprawdzili czy nie huczą łożyska lecz problem pozostał. Dodam, że opony będą teraz miały swój ostatni sezon. Czy może to być skutkiem złej zbieżności - opony które w zeszłym roku były na przedzie mają zjechany bieżnik po wewnętrznej strone.

    Pozdrawiam
    Damian

  2. #2
    Użytkownik Gorzko jest na dobrej drodze Avatar Gorzko
    Zarejestrowany
    Wed Sep 2010
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    69
    Siła Reputacji
    8

    Domyślnie

    1. Moim zdaniem faktycznie wina może być wtryskiwaczy może pomoże coś zalanie STP do czyszczenia wtryskiwaczy (ale na krótka mete), niestety fordy w tdci słyna z padajacych wtrysków.

    2. Wina jest opon a nie zbieżności, moje też sa po tym sezonie do wymiany i faktycznie dużo głośniej pracuje niż jeszcze rok temu, wiec tu bym wine upatrywam ze wzgledu na zużycie opon
    Inspekcje i wyszukiwanie samochodów Mazowieckie oraz cały kraj

    http://bez-wypadkowe.net/showthread.php?30-Gorzko

  3. #3
    Starszy użytkownik kamasoni jest na dobrej drodze Avatar kamasoni
    Zarejestrowany
    Wed Apr 2011
    Skąd
    Poznań
    Postów
    330
    Siła Reputacji
    7

    Domyślnie

    to dlaczego nie ma problemu samochód przy odpaleniu w letniej temperaturze? trochę tego nie rozumiem.
    Właśnie się zastanawiam czy się pchać w naprawę tego (koszty spore) czy po prostu kupić inny samochód.

    A opony letnie i zimowe mają przed sobą ostatni sezon - no właśnie to kolejna inwestycja raczej nie racjonalna jeśli to wtryskiwacze.

    BTW: jak najlepiej sprawdzić samochód czy to wtryskiwacze? komputer nie sygnalizuje żadnego błędu.

    Rozmawiałem ostatnio z magikiem od fordów i mówi że regeneracja wtryskiwacza to koszt około 300-400zł pomnożyć x4 to już 1600zł.
    Zaraz koło dwumasowe i sprzęgło do wymiany - 3000zł lub regeneracja
    Możliwe, że w przyszłości turbina, EGR padł - już zblokowany blachą bo koszt wymiany na nowe to 2000zł.

    TO przy tych kosztach już lepiej sprzedać i dołożyć 25 tys i może kupić nową kijankę w kombi? Dylemat do rozliczenia w excelu

  4. #4
    Użytkownik Gorzko jest na dobrej drodze Avatar Gorzko
    Zarejestrowany
    Wed Sep 2010
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    69
    Siła Reputacji
    8

    Domyślnie

    Koszty musisz sobie am skalkulować czy warto, cieżko powiedzieć tak z opisu czy to faktycznie wtryski, dziwne że w serwisie nie stwierdzili po podpieciu na kompa że coś jest nie tak bo powinni sprawdzić ciśnienie na każdym oddzielnie i by wyszło że coś jest z nimi nie tak. Napisałeś że po wymianie świec uległo poprawie odpalanie w zime, a może nie czekasz przy odpaleniu aż zgaśnie kontrola swiec? Można też zrobic tak że kilka krotnie je podgrzać i może to bedzie pomagało.
    Inspekcje i wyszukiwanie samochodów Mazowieckie oraz cały kraj

    http://bez-wypadkowe.net/showthread.php?30-Gorzko

  5. #5
    Starszy użytkownik kamasoni jest na dobrej drodze Avatar kamasoni
    Zarejestrowany
    Wed Apr 2011
    Skąd
    Poznań
    Postów
    330
    Siła Reputacji
    7

    Domyślnie

    zawsze czekam i to około 20-30 sekund

  6. #6
    Banowany Kris jest na dobrej drodze
    Zarejestrowany
    Fri Feb 2011
    Skąd
    Łódź
    Postów
    1,710
    Siła Reputacji
    0

    Domyślnie

    Podłączałeś gdzieś auto pod komputer?? (mam na myśli oryginalny nie z allegro)?? Przy sprawdzeniu wtrysków wykonuje się próbę przelewową,ale w przypadku ich uszkodzenia auto raczej nie odpalało by na ciepłym silniku i miał byś problemy z nagłą utratą mocy. W starszym aucie obstawiał bym pompę paliwa,albo problemy z kompresją.

  7. #7
    Starszy użytkownik kamasoni jest na dobrej drodze Avatar kamasoni
    Zarejestrowany
    Wed Apr 2011
    Skąd
    Poznań
    Postów
    330
    Siła Reputacji
    7

    Domyślnie

    polecasz kogoś w Warszawie - mi polecają serwis na Nadnieprzańskiej podobno najlepszy magik od forda

  8. #8
    Użytkownik Gorzko jest na dobrej drodze Avatar Gorzko
    Zarejestrowany
    Wed Sep 2010
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    69
    Siła Reputacji
    8

    Domyślnie

    Niestety nie polece nikogo bo nie znam speca od forda (raczej ogólna mechanika itp), najlepiej zapytaj na forum klub ford polska lub focus klub polska.
    Inspekcje i wyszukiwanie samochodów Mazowieckie oraz cały kraj

    http://bez-wypadkowe.net/showthread.php?30-Gorzko

  9. #9
    Moderator S Tytan stawia pierwsze kroki Tytan stawia pierwsze kroki Avatar Tytan
    Zarejestrowany
    Mon Oct 2010
    Skąd
    3M
    Postów
    15,051
    Siła Reputacji
    10

    Domyślnie

    filtr paliwa rozumiem zmieniales bo jesli sie nei myle jest z podgrzewaczem a jesli ten nie dziala to moze tak sie dziac
    Pomoc przy oględzinach auta info PW lub tytan 55 @ wp pl

  10. #10
    Starszy użytkownik kamasoni jest na dobrej drodze Avatar kamasoni
    Zarejestrowany
    Wed Apr 2011
    Skąd
    Poznań
    Postów
    330
    Siła Reputacji
    7

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tytan Zobacz post
    filtr paliwa rozumiem zmieniales bo jesli sie nei myle jest z podgrzewaczem a jesli ten nie dziala to moze tak sie dziac
    filtr paliwa był zmieniany przy 163000 km łącznie ze świecami żarowymi, filtrem kabinowym

  11. #11
    Starszy użytkownik kamasoni jest na dobrej drodze Avatar kamasoni
    Zarejestrowany
    Wed Apr 2011
    Skąd
    Poznań
    Postów
    330
    Siła Reputacji
    7

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kris Zobacz post
    Podłączałeś gdzieś auto pod komputer?? (mam na myśli oryginalny nie z allegro)?? Przy sprawdzeniu wtrysków wykonuje się próbę przelewową,ale w przypadku ich uszkodzenia auto raczej nie odpalało by na ciepłym silniku i miał byś problemy z nagłą utratą mocy. W starszym aucie obstawiał bym pompę paliwa,albo problemy z kompresją.
    czytałem,że próba przelewowa w wielu przypadkach nic nie wskazuje

  12. #12
    Starszy użytkownik tradelux jest na dobrej drodze Avatar tradelux
    Zarejestrowany
    Fri Oct 2010
    Skąd
    Katowice, Kraków
    Postów
    5,473
    Siła Reputacji
    13

    Domyślnie

    Tylko próba przelewowa (powie zawsze) + najlepiej kontrola pod mikroskopem jak wyglądają wtryskiwacze.
    Koszt naprawy wtryskiwacza (solidnie, z gwarancją) to min. 400zł, a najczęściej bliżej 500zł. Do tego nie trzeba wymieniać wszystkich. Przeważnie padają 1 max. 2 chyba, że tankowałeś gnojówkę, zamiast normalnego oleju to wtedy może być problem.
    Regeneracja koła dwumasowego to koszt ok. 500-600zł brutto, jednak nie polecam lepiej kupić nowe za ok. 1300zł
    Naprawa turbosprężarki solidnie i na lata z gwarancją od 1tys do 1,5tys zł

    W przypadku wtryskiwaczy byłby jakiś błąd i oznaczenie na komputerze. Podjedź najlepiej podłączyć pod WDS i sprawdź. Na wtryski to nie wygląda.
    ---

    Facebook: www.facebook.com/TradeLUX.samochody
    Otomoto: trade-lux.otomoto.pl
    Login na allegro: trade-lux

  13. #13
    Starszy użytkownik kamasoni jest na dobrej drodze Avatar kamasoni
    Zarejestrowany
    Wed Apr 2011
    Skąd
    Poznań
    Postów
    330
    Siła Reputacji
    7

    Domyślnie

    Cytat Napisał tradelux Zobacz post
    Tylko próba przelewowa (powie zawsze) + najlepiej kontrola pod mikroskopem jak wyglądają wtryskiwacze.
    Koszt naprawy wtryskiwacza (solidnie, z gwarancją) to min. 400zł, a najczęściej bliżej 500zł. Do tego nie trzeba wymieniać wszystkich. Przeważnie padają 1 max. 2 chyba, że tankowałeś gnojówkę, zamiast normalnego oleju to wtedy może być problem.
    Regeneracja koła dwumasowego to koszt ok. 500-600zł brutto, jednak nie polecam lepiej kupić nowe za ok. 1300zł
    Naprawa turbosprężarki solidnie i na lata z gwarancją od 1tys do 1,5tys zł

    W przypadku wtryskiwaczy byłby jakiś błąd i oznaczenie na komputerze. Podjedź najlepiej podłączyć pod WDS i sprawdź. Na wtryski to nie wygląda.
    a jeśli pompa paaliwa się zaciera to nowa ile tak kosztuje plus czyszczenie baku paliwa?

    Syfu nie tankowałem chociaż po naszych stacjach benzynowych wszystkiego można się spodziewać

  14. #14
    Starszy użytkownik tradelux jest na dobrej drodze Avatar tradelux
    Zarejestrowany
    Fri Oct 2010
    Skąd
    Katowice, Kraków
    Postów
    5,473
    Siła Reputacji
    13

    Domyślnie

    Nie jestem w stanie powiedzieć jakie koszta, bo nie wiem co uległo uszkodzeniu w pompie. Koszta zaczynają się jednak od 500zł, a kończą pesymistycznie (bardzo rzadko) na 2-2,5tys zł.
    Jeśli było tankowane na Orlenie, BP to nie powinno być raczej problemów.
    ---

    Facebook: www.facebook.com/TradeLUX.samochody
    Otomoto: trade-lux.otomoto.pl
    Login na allegro: trade-lux

+ Odpowiedz na ten temat

Tagi dla tego tematu

Zakładka

Zakładka

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów




bez-wypadkowe.net-Google pagerank and Worth